Banán kcal

A banán kcal tartalma meglehetősen magas, nem tartozik az alacsony kalória tartalmú gyümölcsök közé, mint például a citrom vagy a narancs. Így nem kifejezetten ideális fogyókúrák beiktatásánál. De mivel remek energiapótló, akár a nassolásokat is kiválthatja, mivel édes íze miatt pótolhatja a cukros nassolni valókat.  Nagyon jó megoldás a nassolás kiváltására például a banánchips is.

Ha hirtelen megéhezünk, elég, ha megeszünk egy banánt, ami reggelire, vagy tízóraira is kiváló. Ezzel nemcsak az éhségünk csillapodik, hanem a szervezetünk számára fontos tápanyagok jelentős részét is pótoltuk.

Egy normál méretű banán körülbelül 105 kalória. Összehasonlításként egy közepes méretű körte kb. 100 kalória, egy normál méretű alma mindössze 50 kalória. 

Banán kcal tartalma

Egy közepes méretű banán az alábbi értékekkel bír:

  • 105 kcal
  • 1,3 g fehérje
  • 0,4 g zsír
  • 23,8 g szénhidrát (cukor: 14,4 g)

A banán glikémiás indexe: 50-52 (de érettségtől függően kb. 30-70 közé esik), mely közepes értéknek felel meg.

Mi az a glikémiás index? 

A glikémiás index – mely 1 és 100 közötti érték – segítségével meghatározható, hogy egy adott élelmiszer mennyire és milyen gyorsan emeli meg a vércukorszintet.

Az alacsony GI-jű élelmiszerek csak minimális mértékben emelik meg a vércukorszintet, míg a magas GI-jű élelmiszerek a glükózszint jelentős emelkedését váltják ki, és fokozott inzulinreakciót vonnak maguk után.

Ha megnézzük a különböző szénhidráttípusokhoz tartozó glikémiás indexet, látható, hogy egyes összetett szénhidrátok jobban megemelik a vércukorszintet, mint az egyszerű szénhidrátok. Mivel a glikémiás index segítségével arányaiban meghatározható, hogy a szénhidrátok miként hatnak a szervezet vércukorszintjére, fontos eszközként használhatod azt azon ételek és élelmiszerek kiválasztásához, amelyek rövid és hosszú távon segítenek a vércukorszint stabilizálásában, illetve ellátják szervezeted a szükséges energiával.

https://femina.hu/fogyokura/100_kaloria_gyumolcs/

Vissza a kategória cikkeihez